Hyvää syntymäpäivää, muru!

Julja, olen joskus yrittänyt kirjoittaa siitä, kuinka tutustuimme. 

Olen aina kangistunut kauhusta muutaman lauseen jälkeen enkä ole pystynyt jatkamaan. 

Minua on hirvittänyt se, että tuo kohtaaminen olisi voinut jäädä tapahtumatta. Sehän kävi kuin sattuman kaupalla. Jos olisin katsonut toiseen suuntaan ja sinä olisit kääntynyt poispäin. Hetki, joka määräsi elämäni kulun, olisi ollut toisenlainen. Kaikki olisi mennyt toisin.

Minusta olisi varmaan tullut maailman onnettomin ihminen. 

On upeaa, että tuolloin katsahdimme toisiimme. Voin nyt pudistaa päätäni, kun karkotan noita ajatuksia. Voin hipaista kädellä otsaani ja sanoa: ”Hyi olkoon. Aivan kuin näkisin painajaista.”

Minulla on sinut. Kun vain ajattelenkin sitä, olen hyvin onnellinen, tapahtuipa mitä hyvänsä. 

Kiitos sinulle!

Hyvää syntymäpäivää, muru❤️

Julkaistu Aleksei Navalnyin Instagram-tilillä (@navalny) 24.7.2023
Suomentanut Päivi Kremenenko