Loukossakin vapaa

Täytän tänään 46 vuotta. 

Ja minulla on kaikki loistavasti. 

Toki joitain asioita voisi kohentaa. Mutta jokaisen elämässä on sellaisia. 

Tärkeimpään olen hyvin tyytyväinen. 

Minulla on rakas perhe. 

Kollegani ovat upeita. He jatkavat yhteistä työtämme, ääritoimintaa, ha-ha. 

Ja olette te, miljoonat rehelliset ihmiset. Pyritte saamaan maahamme vapauden ja toivotte kansallemme onnea ja rauhaa. Olen yksi niistä, joita tuette. Tunnen tukenne joka hetki. 

Minulla on valtava, nyky-Venäjällä harvinainen etuoikeus: puhun sitä, minkä katson todeksi, ja toimin, kuten pidän tarpeellisena. Ilkeillä Kremlin varkailla ei ole minuun valtaa, vaikka he ovatkin teljenneet minut tähän syrjäiseen loukkoon. 

Onko tämä vähän? Minusta lista on vaikuttava!

En ole ollenkaan alla päin ja syön juhlapurkillisen vihreitä herneitä rauhallisin mielin. 

Kiitos kaikille hyville ihmisille, jotka olen kohdannut matkallani. 

Rakastan kaikkia.❤️ 

Julkaistu Aleksei Navalnyin Instagram-tilillä (@navalny) 4.6.2022
Suomentanut Päivi Kremenenko